Fritt Europa

Nyheter, analyser och brandfacklor om EU-systemet och hur vi kan finna nya vägar för ett fritt Europa.

Inget engagerar så mycket som en tjock sedelbunt

Posted by Fritt Europa on May 9, 2006

Moderaten Fredrik Krohnman skriver träffande om EU-engagemanget med anledning av "Europadagen". 

"Hellre byråkrater än soldater" deklarerade Marit Paulsen innan hon tog sin resväska & begav sig till låtsasmaktens korridorer i Europaparlamentet. & jag förstår henne, kompis. Jag skulle också gladeligen diskutera standardisering av gurkor & måtten på jordgubbar. Ja, jag skulle nog kunna engagera mig i vilken del av växtriket som helst för åttio lök i månaden. Heja Europa.

Det är lustigt vad döda gröna kan få fart på engagemanget. Sist jag fick för mig att skaffa mig en kostym, börja lura & bedra var det just för att säga Ja Till Emu. Jag var måttligt engagerad i frågan (& är även idag) tills mitt intresse verkligen knoppade ut när lönechecken började dimpa ned i lådan. Efter att iförd färggladd tischa varit tvungen att dela ut bananer till kidsen i orten svalnade mitt intresse återigen; lyckligtvis fann jag softa människor som liksom jag åtminstone såg till att kunna ha kul på gravvakan. "

One Response to “Inget engagerar så mycket som en tjock sedelbunt”

  1. Kul med uppskattad ärlighet. Men ni missade mitt ack så viktiga R mellan förnamn & efternamn. Jag kräver upprättelse!

Leave a Reply

 
